luni, 24 august 2015

ASTRA Rromi

Nu întâmplător în ultima postare a rămas la urmă un țigan/rrom... Când am fost eu la ASTRA era o secțiune separată dedicată rromilor (în special fotografie)... Ca și în locurile de unde au migrat țiganii în toată lumea (indienii din Punjab și nu numai mi-au recunoscut că țiganii-gipsies au emigrat în toată lumea din Punjab și în general din nord-vestul Indiei). Și acolo, și aici (vorbesc de trecut) țiganii sunt migratori și se mută din loc în loc după cum le merg afacerile. În India țiganii sunt indienii nomazi din nord care în cea mai mare parte a timpului se ocupă cu transportul și comerțul cu animale. Merg dintr-o parte în alta (dintr-un stat indian în altul), vând animale și apoi merg mai departe... Ultimul album din cele publicate de muzeul ASTRA este dedicat rromilor și activităților lor de zi cu zi.
 Băieși în fața bordeielor, 1897-1907
 Bărbat cu pipă, 1872-1915
 Familie, 1862-1866
 Familie în fața cortului, 1862-1866
 Pereche de rromi în fața bordeiului, 1881-1897
 Rrom sitar, înc. sec. XX
 Tânără căldăreasă, sec. XX
 Tânără cu salbă la gât, sec. XX
Tânără rromă, 1900-1920

Dacă îmi spuneți mie că fetița căldăreasă, bărbatul cu pipă sau fata din ultima poză nu au frumusețea lor aparte, frumusețe umană, eu nu mai zic nimic :)...

”N-am nici haine, nici pantofi
Nici casă cu gard și porți
În căruță m-am născut,
În căruță știu să cânt”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu