luni, 24 august 2015

ASTRA Instalații măcinat cereale

Una din publicațiile speciale ale muzeului ASTRA se ocupă de instalațiile de măcinat cereale. Informațiile oficiale le găsiți pe pagina oficială, eu doar vi le detaliez sub fiecare imagine. Ca și la celelalte postări, munca editurii merită răsplătită cu cei câțiva lei pe care îi veți da. Nu veți regreta în timp că aveți o asemenea comoară în casă și în România! Eu apreciez fiecare astfel de comoară (album foto, documentar) strânsă de tatăl meu în timp...
 Moară cu roată verticală, admisie superioară și transmisie în două trepte, Rogojelu, jud. Cluj
(am trecut pe acolo în singura tură de până acum cu colegii de club în Vlădeasa)
 Moară cu tracțiune animală, Sânpetru Mare (Lenauheim), jud. Timiș
 Moară de vânt căciulată, Beștepe, jud. Tulcea
 Moară de vânt cu pânze, Curcani, jud. Constanța (eoliană, generația străbunicilor)
 Moară de vânt joasă, Enisala,jud. Tulcea (este chiar aproape de cetatea Enisala, cam acolo unde am făcut poze pe înserat la zburătoare)
 Moară hidraulică cu două roți verticale și elevator, Roșcani, jud. Hunedoara
 Moară plutitoare, Lucășești, jud. Maramureș
 Panorama morilor de vânt dinspre bacul cu zbaturi (mie îmi aduc aminte de ”Aventurile lui Huckleberry Finn”, ”Ocolul Pământului în 80 de zile” sau chiar ”Toate pânzele sus!”)
Moară cu roată orizontală (ciutură, Topleț, jud. Caraș-Severin) 
(eu știam că ciutura înseamnă găleata cu care se scoate apa din fântână, la mori înseamnă palete de lemn sau mici recipiente în care se ridică apa)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu