vineri, 31 iulie 2015

Inspirație la MȚR (Atracția fânului) 30.07.2015

Tot mi-am spus eu acum ceva vreme că merg la o expoziție foto legată de fân, acum mi-am creat și momentul și starea necesară... Știu că acum fac reclamă și nu mă pot abține, e o treabă simplă și foarte ”de acasă”... Vreți să simțiți mirosul fânului din baloți sau să aflați ceva despre ”tradițiile și tranzițiile fânului”. Hai la Muzeul Țăranului Român unde în sala Acvariu este o expoziție cu intrare liberă până pe 16 august (până atunci durează expoziția, să nu înțelegeți că mai apoi e vreo taxă de intrare :D)!
Și dacă tot fânul și clocoticii m-au adus aici, ce-ar fi dacă aș mai vedea și alte expoziții (tot cu intrare liberă în timpul programului muzeului 10.00-18.00). Văd că în sala Tancred Bănățeanu e o expoziție multimedia ”Frânturi de rugăciuni” din alte lumi (voi ajunge zilele următoare fiindcă timpul e prea scurt pentru câte vreau eu să văd acum) și în sala Foaier e o expoziție foto documentară despre așezările germane din Basarabia (1812-1940). Hmm, cum adică? Chiar mă intrigă și vă las pe voi să aflați mai multe. Eu doar pot garanta că sunt atât de multe informații încât vreo două ore trebuie să vă rezervați doar pentru germanii din Basarabia (până la 31 august e expoziția, biletul costă 0 lei!). Eu n-am reușit să termin toată expoziția, mai am o parte... Și la intrare este o altă expoziție foto mai mică despre Simon Bolivar, eroul Americii de sud.

”Iubesc Libertatea Americii mai mult decât propria-mi glorie și pentru a o obține nu m-am dat în lături de la sacrificii” (Simon Bolivar)

A fost și un film documentar la vernisajul despre Simon Bolivar (din primul moment în care am văzut numele, m-am dus cu gândul la statuia demnă din apropierea televiziunii române de la Aviatorilor), nu știam de el...

La ieșire mă opresc puțin la biserica de lemn din Bejan, Hunedoara, adusă în ”1992 pentru sporirea spirituală și sufletească a acestui muzeu”.


Că tot am spus de reclamă, poate vă interesează ceva filme de la Noul Cinematograf al Regizorului Român (unele sunt în Grădina Cinema, altele în sala Horia Bernea, 10 lei biletul) sau documentarele DocuArt despre Brâncuși (3 august) sau Dumitru Stăniloaie (10 august) (gratuite)...

Deocamdată ”inspirația” (sau cum vrea fiecare să îi spună!) mă duce prin parcul Kiseleff în spatele muzeului de geologie. Niciodată nu m-am gândit că pot ajunge în București printre coloane bazaltice gri, trovanți cu excrescențe, lemn fosilizat sau ”melci” străvechi... Să vă spun o părticică din legenda fânului? Am asociat trovanții cu clăile de piatră ce-or fost odată căpițe de fân (poveste a lui Alexa F din Surdești despre clăile de piatră de la Piatra Roșie). S-or făcut piatră că le-o adunat în zi de sărbătoare și acu piatră să mânce animalele... Cred că și Institutul de Istorie ”Nicoale Iorga” e interesant, să vedem cum oi ajunge și acolo cândva...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu