joi, 13 iunie 2013

Blogosfera de turism la mare!

În Vamă nu am mai fost de câțiva ani (să și stau în Vamă că de o bere și niște hamsii am avut parte și anul trecut la o masă din paleți :D)! Acum în we voi merge iarăși cu Blogosfera de turism. Mai precis 20 de oameni care scriu despre tot felul de teme turistice vom merge de vineri seară în Vama Veche. Transportul ne este asigurat de Young Tours și pentru cazare organizatorii Tudor Maxim și Iulian Sîrbu au aranjat să stăm la Pura Vida Beach Hostel (ei au și hostelurile Hostel PeachesHostel Floreasca București). E amestec interesant: acum se lansează agenția de care spuneam mai sus și primul beach hostel din România. Să fiu sincer în România nu am stat la prea multe hosteluri deși știu că sunt câteva. Cu cortul (așa cum sunt eu obișnuit să merg), ai hostel personal și oriunde! 

În orice caz va fi ceva special să stăm în Vamă la hostel. Cu siguranță voi simți pe undeva și mirosul Vamei așa cum era odinioară, muzică bună, nisip, bere, libertate, bună dispoziție, prieteni noi (pe care până acum i-am cunoscut doar virtual). Și cum e de așteptat de la mine, nu vom sta două zile în Vamă. Marea mă atrage în special dacă are stânci, dacă are ascunzișuri, dacă are locuri inedite pentru mine. Și de asta vom avea parte fiindcă în programul întâlnirii Blogosferei de turism este un circuit în Bulgaria pe la Balcic, capul Caliakra și Tyulenovo. Faleză înaltă, ceva istorie în frumoasele grădini ale castelului reginei Maria de la Balcic... Să nu uităm că până în 1940 Cadrilaterul și Balcicul făceau parte din România și familia regală prefera să își facă aici vacanțele de vară. Wikipedia ne spune ca datorită calcarelor de aici, Balcicul a fost numit Orașul Alb (vreo rezonanță asiatică... Orașul Interzis din Beijing, Palatul Roșu, Fortul Roșu din Agra, India... africană...palatul Bahia din Marrakech... europeană... White Tower din Londra...). La capul Caliakra  și la Tyulenovo vom admira valurile Mării Negre de la înălțime și seara vom degusta din bunătățile marine la ferma de scoici de la Dalboka. Duminică după program liber și ceva discuții "de profil" ne vom întoarce spre seară spre cășile noastre (era să spun București, dar noi vom fi din mai multe orașe ale țării: Constanța, Brăila, Brașov, Craiova, Iași!). De menționat că dacă vrem să mâncăm sau să vizităm ceva obiective, vom scoate bănuți din buzunar. Cel mai probabil la bulgari vom plăti cu leva (eu am cumpărat ieri leva la cursul 1 leva = 2.38 lei de la o casă de schimb de lângă Unirii; se găsesc și la câteva case de schimb de pe lângă Universitate!). 

Prea multe date tehnice, corect? Cel mai bine hai să povestim acolo unde


"Visele mele

Se împlinesc

Când bat din palme sau când clipesc!

Inspir iubire, 

Expir iubire,
Vă dau la toti și vă molipsesc.
Nimic în lume
Nu mă oprește 
Să urlu tare SUNT FERICIT!!! 

(Vama Veche, Am doar 18 ani)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu