marți, 15 februarie 2011

Prin natura Bucurestilor 22, 29, 30.01.2011

Prin natura Bucurestilor 22, 29, 30.01.2011

In cele doua sfarsituri de saptamana in care nu am putut pleca din Bucuresti (din cauza sau datorita serviciului ;) ) am cautat sa vad niste locuri verzi din capitala Romanicai pe unde am fost mai mult sau mai putin. Asa am gasit cu Simona trei parcuri (pete verzi pe harta orasului) in care intentionam de mult timp sa ma plimb: pe 22 ianuarie ne-am indreptat spre parcul Bazilescu unde eu vroiam sa ajung inca de acum vreo 4 ani (perioada in care am studiat aspectele arhitecturale ale parcurilor) si apoi am facut o vizita de cateva ore la muzeul geologic; pe 29 ianuarie am cautat sa vedem cat mai mult posibil din parcul Bordei (din care au fost smulse cu forta multe terenuri care au ajuns acum proprietate privata) si parcul I.O.R./Titan pe unde acum aproape 20 de ani ne plimba bunica noastra.

Sper ca nu va voi plictisi cu prea multe detalii si poze ;)!

Parcul Bazilescu



De aici am vrut sa mancam ceva la Muzeul Taranului Roman (http://www.muzeultaranuluiroman.ro/) si cum nu am gasit ceea ce vroiam (fasole batuta), am plecat in graba pastrand doar imaginea unei vechi bisericute din lemn si a targului de produse alimentare traditionale.

Mai departe ne-am indreptat spre Muzeul National de Geologie (http://ro.wikipedia.org/wiki/Muzeul_National_de_Geologie) unde Simona nu mai fusese pana in acel moment.

Pe 29 ianuarie tot in aceeasi echipa am explorat putin din parcul Bordei. Au fost destule conflicte legate de proprietatile din acest parc si ii las pe cei interesati sa caute in presa. Noi am trecut barierele sociale ale "limitatilor" care au furat din aceasta inima verde a capitalei (aici sunt cateva din cele "inca" putinele locuri salbatice din Bucuresti) si am cutreierat pe marginea lacului dinspre Herastrau, pe la barajul intre Herastrau si Bordei si cat de mult se poate prin zonele private de pe marginea lacului.



Ultimele poze din acest post sunt din parcul I.O.R. unde am fost bucurosi sa vedem jocurile de lumini si umbre printre copaci si insule micute legate prin podete, delusoare faine acoperite cu zapada, pasari din multe specii pe lacul inghetat, dovezi ale ortodoxismului romanesc traditional, sculpturi moderne abstracte, cateva urme de la un fost vas de croaziera pe lac si multe alte imagini ce doar cu mintea le poti atinge!

http://ro.wikipedia.org/wiki/Parcul_Alexandru_Ioan_Cuza


Asadar si Bucurestii au oaze de verdeata ce abia asteapta sa fie descoperite si cutreierate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu