luni, 7 iunie 2010

La plimbare prin Londra 26.05-01.06.2010 - 1

La plimbare prin Londra 26.05-01.06.2010

De data asta o sa cititi ceva mai putin legat de munte. E vorba tot de natura si de putin din ceea ce poate fi vazut in mica noastra lume mare gazduita de rabdatorul Pamant :D.
Fiind destul de aproape de Londra, m-am hotarat cu ceva timp in urma sa vad aceasta metropola europeana. Planul meu pentru o saptamana a fost extrem de incarcat si ma bucur ca nu am avut timp de odihna prea multa. Ca sa vezi Londra iti trebuie cel putin doua saptamani!!! Eu am vazut multe locuri doar in fuga.
Pentru cazare am avut norocul de a avea o matusa si verii mei care stau in Londra sau foarte aproape. Asa ca practic am avut cazarea si 2 mese pe zi gratuit si le multumesc rudelor pentru ajutor.
Sunt convins ca multi dintre voi au mers sau vor merge la Londra si de aceea punctez doar cateva aspecte interesante si apoi va las sa vedeti pozele (dupa cum v-am obisnuit grupate pe zile).
Transportul este foarte bine organizat si metroul (underground) in ciuda vechimii este extrem de bun. Reteaua de linii este extrem de complexa. Liniile au fiecare cate o denumire si culoare. Cel mai ieftin pentru transport sunt cartelele Oyster pe un anumit numar de zone (aproximativ circulare).
Preturile sunt de cel putin 2 ori mai mari decat in Romania si sunt comparabile cu cele din Norvegia.
Londra si imprejurimile sunt superbe si e un motiv de mandrie sa poti pastra atata istorie intr-un loc atat de mic.
Atentie mare la circulatie fiindca se conduce pe partea stanga a strazii!!!
Verisoara mea sta in Totteridge and Wheatstone aproape de marginea Londrei intr-un cartier verde, linistit si foarte relaxant. Spun asta fiindca de aici veti vedea cateva poze. Altfel am incercat sa sintetizez cat mai mult in poze obiectivele vazute.
Asadar prima zi de vizita am dedicat-o unei ture pe Thames cu multe obiective. A doua a fost dedicata Turnului Londrei si orasului Greenwich. A treia muzeelor si unei parti din Hyde Park. In a treia zi am fost la Mandir, un templu hindus superb aflat in partea de NV a orasului, si la British Museum. A cincea zi am fost in frumosul orasel universitar Oxford si ultima zi a fost dedicata resedintei regale Windsor.
Per total Londra e superba si foarte aglomerata. Castelele si parcurile dau farmec orasului si Angliei (partea din Marea Britanie in care se afla Londra).

Totteridge and wheatstone
National Gallery
Waterloo battle
Trafalgar Square
LOOK RIGHT
Big Ben
St Margaret's Church
Westminster Abbey
Parliament
London Eye
Aquarium
Thames
Statuia vie
Pod modern
St Paul's Cathedral
Millenium Bridge
Shakespeare Globe Theatre
Hay's Gallery
Tower Bridge
City Hall
St Dunstan in the east
The Monument (vezi incendiul din 1666)
Cateva cifre in prima zi: 16 lire intrarea la Westminster Abbey, Aquarium+London Eye 33 lire, ora 18.00 inchidere la majoritatea obiectivelor, multi elefantei din plastic vopsiti in Londra (peste 200 in toata Londra), peste 10 ore de mers aproape non stop, mancare in oras intre 5 si 10 lire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu